QUÈ FEM AMB LES BOSSES TAFANERES?
Durant el mes de març a l'escola hem incorporat propostes
relacionades amb el Carnestoltes. Aquestes propostes permeten mantenir la vida
quotidiana, que tan important és pels infants, incorporant la tradició del
Carnestoltes.
Les propostes estan relacionades amb el Carnestoltes i permeten que els infants s'hi uneixin en funció dels seus interessos i del seu desenvolupament. Cada proposta/espai es pot allargar en el temps en funció de si els infants es mostren motivats en continuar-la o al contrari, es pot donar per acabat.
I una de les propostes han estat les bosses tafaneres i en concret, la que us explicarem en aquest post, la dels paletes. Els infants van descobrir per primer cop la bossa conjuntament amb les educadores, per poder veure un per un cada element, i a partir d’aquí, les han tingut en un espai, dintre d’una gaveta, per poder-hi accedir lliurement. A la bossa hi havia tot d’elements reals que utilitzen els paletes: casc, ulleres, paletes, metro, ... Amb tots aquest elements els infants han pogut experimentar i jugar, amb elements que els hi poden resultar familiars ja sigui perquè tenen un familiar paleta o per haver-ho vist en l'entorn.
Hem observat un gran interès per aquesta bossa, que ha permès
que cada infant hagi descobert i
construït el seu coneixement a través de les seves necessitats. Alguns infants més grans han jugat
simbòlicament a fer de paletes tot utilitzant les eines; altres, les han
explorat a través dels sentits i/o alguns/es les han descobert observant com els seus companys/es les manipulaven i al cap
d’uns dies, potser, s’han animat a jugar-hi.
Les famílies també han estat presents en aquestes propostes,
aportant diferents elements de la vida quotidiana perquè els infants es puguin disfressar i per
poder realitzar les bosses tafaneres.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada