Escoltar els infants en tota la seva globalitat implica saber mirar, veure, sentir, percebre, observar i també empatitzar. L'infant, somrient, s’acosta mirant a l’educadora i aixeca els braços per rebre l’afecte i contacte de l’adult referent. Seguidament, l’educadora li ofereix un joc de falda, i l'infant gaudeix d’aquest moment individual tan important entre educadora i infant. Les habilitats comunicatives de l'adult durant els moments d'interacció amb l'infant, són clau per acompanyar-lo en el camí al desenvolupament del llenguatge, del pensament i la comprensió del món.
L’espai d'aprenentatge format per la taula d’experimentació plena de sorra, el qual també ens agrada denominar-lo com un petit obrador de sorra; és un espai molt concorregut durant el dia a dia de la llar. P ermet crear un joc sensorial i manipulatiu , enfonsant les mans a la sorra, fer-la escolar entre els dits, agafant-la, provar la sensació d’aquest material amb els braços i traslladar-la d’un costat a l’altre amb les mans. Al mateix temps, també possibilita el joc de descoberta fent transvasaments amb els utensilis, observant la sorra que s’escola entre els recipients, i fent petites investigacions i comprovacions.
Celebrar els aniversaris amb els infants és quelcom positiu per a ells i elles. D’aquesta manera, estem convertint a l’infant en qüestió en protagonista, un fet que incideix directament en la formació de la seva autoimatge i autoestima. Alhora, és un moment on verbalitzar les accions que acompanyen la celebració, com també posar paraules a les emocions i sentiments que sorgeixen. Durant la celebració dels aniversaris, es regala a l’infant una corona i, conjuntament amb els companys i educadores, es canta la cançó significativa d’aquest dia.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada