Tal i com diu Piaget, els infants no juguen per aprendre però aprenen perquè juguen. Des de l'escola aquesta setmana hem apostat per donar una part important del dia a el joc lliure. Amb aquest, oferim que els infants descobreixin i elaborin el seu coneixement i aprenentatge a partir d'una conducta espontània i voluntària. A l'escola tenim diferents espais que propicien que l'infant, lliurement, pugui anar desenvolupant el seu aprenentatge tan a nivell cognitiu, com motriu i emocional. En aquest espais de joc lliure les educadores només intervenim si l'infant ens ho demana, sinó estem en actitud observadora per apreciar els aprenentatges i nous descobriments que aquest realitza. Quan parlem de joc lliure no ho hem de mal interpretar. Que sigui lliure no vol dir que tot estigui permès. Com adults responsables en aquell moment hem de marcar uns límits coherents que ajudin a l'infant a desenvolupar la seva activitat en un entorn segur i respectuós. S'han de
Benvolguts i benvolgudes al nou curs! Un curs que de ben segur ens portarà moments especials, alguns dels quals us anirem compartint per aquest canal. En aquesta primera entrada al blog ens ve de gust compartir el què entenem des de la llar com a procés de familiarització. Un procés pel que recentment han passat o estan passant els infants de la llar i que aniran passant els infants que es vagin incorporant al llarg del curs. L’entrada a l’escola bressol és una etapa molt important per l’infant, la qual no només els afecta a ells/es, sinó que també implica a les famílies i a l’escola. Des de la llar vetllem perquè sigui un procés individualitzat i flexible, atenent les necessitats individuals i de cada família, per tal de que l’infant pugui anar establint els vincles que li oferiran la seguretat i confiança amb tots els membres de l’escola, que l’acolliran durant aquests bonics anys. L’entrada d’un nou infant a la llar també implica noves relacions entre els in
La nostra llar està situada en un entorn privilegiat, envoltada de natura: arbres, animals, plantes, etc. La natura és una font inesgotable d’aprenentatges, que ofereix canvis constants, en funció dels canvis meteorològics, de canvis que hagi pogut produir la mà de l’home o que produeixen els mateixos éssers que hi viuen (plantes, animals, etc). L’entorn proper esdevé espai d’aprenentatge pels infants de la llar. Quan se’ls hi proposa si volen anar d’excursió, generalment la resposta sol ser unànime, SÍ. Aquestes sortides tan es realitzen a l’espai més natural, com també en diferents espais del poble, per adquirir noves experiències i coneixements: culturals, socials i naturals. A l’espai exterior els infants hi troben noves propostes que ofereix el contacte amb la natura i amb l’entorn proper. L’accés a diferents elements naturals que permeten enfilar-se, saltar, seure, practicar pujar i baixar, i fins i poder aprendre a través de petites caigudes. La natura ofereix elements de
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada