PREINSCRIPCIONS CURS 2023/2024 Les persones que estiguin interessades a fer la preinscripció a la llar d'infants les Paitides pel curs 2023/2024 poden fer-ho telemàticament del 8 al 19 de maig. 📧 Podeu sol·licitar el full d'inscripció al correu b7007944@xtec.cat o a través de la web de l'Ajuntament de Viladrau, fent clic a l'enllaç: https://www.viladrau.cat/ca/ noticies/preinscripcions- lescola-bressol-les-paitides- pel-curs-2023-2024 📞 Per a qualsevol dubte podeu trucar al 938848062 o enviar un correu a b7007944@xtec.cat.
La nostra llar està situada en un entorn privilegiat, envoltada de natura: arbres, animals, plantes, etc. La natura és una font inesgotable d’aprenentatges, que ofereix canvis constants, en funció dels canvis meteorològics, de canvis que hagi pogut produir la mà de l’home o que produeixen els mateixos éssers que hi viuen (plantes, animals, etc). L’entorn proper esdevé espai d’aprenentatge pels infants de la llar. Quan se’ls hi proposa si volen anar d’excursió, generalment la resposta sol ser unànime, SÍ. Aquestes sortides tan es realitzen a l’espai més natural, com també en diferents espais del poble, per adquirir noves experiències i coneixements: culturals, socials i naturals. A l’espai exterior els infants hi troben noves propostes que ofereix el contacte amb la natura i amb l’entorn proper. L’accés a diferents elements naturals que permeten enfilar-se, saltar, seure, practicar pujar i baixar, i fins i poder aprendre a través de petites caigudes. La natura ofereix elements de
Tal i com diu Piaget, els infants no juguen per aprendre però aprenen perquè juguen. Des de l'escola aquesta setmana hem apostat per donar una part important del dia a el joc lliure. Amb aquest, oferim que els infants descobreixin i elaborin el seu coneixement i aprenentatge a partir d'una conducta espontània i voluntària. A l'escola tenim diferents espais que propicien que l'infant, lliurement, pugui anar desenvolupant el seu aprenentatge tan a nivell cognitiu, com motriu i emocional. En aquest espais de joc lliure les educadores només intervenim si l'infant ens ho demana, sinó estem en actitud observadora per apreciar els aprenentatges i nous descobriments que aquest realitza. Quan parlem de joc lliure no ho hem de mal interpretar. Que sigui lliure no vol dir que tot estigui permès. Com adults responsables en aquell moment hem de marcar uns límits coherents que ajudin a l'infant a desenvolupar la seva activitat en un entorn segur i respectuós. S'han de
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada