EL JOC LLIURE

 Tal i com diu Piaget, els infants no juguen per aprendre però aprenen perquè juguen. 

Des de l'escola aquesta setmana hem apostat per donar una part important del dia a el joc lliure. Amb aquest, oferim que els infants descobreixin i elaborin el seu coneixement i aprenentatge a partir d'una conducta espontània i voluntària.




A l'escola tenim diferents espais que propicien que l'infant, lliurement, pugui anar desenvolupant el seu aprenentatge tan a nivell cognitiu, com motriu i emocional. En aquest espais de joc lliure les educadores només intervenim si l'infant ens ho demana, sinó estem en actitud observadora per apreciar els aprenentatges i nous descobriments que aquest realitza.





Quan parlem de joc lliure no ho hem de mal interpretar. Que sigui lliure no vol dir que tot estigui permès. Com adults responsables en aquell moment hem de marcar uns límits coherents que ajudin a l'infant a desenvolupar la seva activitat en un entorn segur i respectuós. S'han de respectar els altres infants, a un mateix i el material que s'utilitza en aquests espais. A més, també limitarem les activitats o situacions que suposin un risc per el benestar de l'infant.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LLUMS, OMBRES I COLORS